Inițiativa Civică Giurgiu
Asociație cu activități de Serviciu Socio-Civic!
Asociația este NON-PROFIT, INDEPENDENTĂ, NEGUVERNAMENTALĂ și NEAFILIATĂ POLITIC!

Salut!
Dragii mei,
Am dormit în front și „aleșii” nostri au făcut ce au dorit ei, pentru ei.
Este vremea ca să cerem să ni se facă ce avem nevoie!
Bani sunt, din taxele si impozitele plătite de noi, dar nu sunt pentru noi!
Sunt doar pentru salariile lor!
Hai sa ne adunăm de pe „drumuri”, să ne organizăm, și să începem solicitările noastre legitime!
Nu uitați! „Aleșii” sunt plătiți de noi, și sunt angajații noștri, nu „STĂPÂNII” noștri!
Așteptăm de la voi să vă implicati, să ne contactati, si, împreună sa ne organizam asa cum trebuie.
Folosiți butonul ”Sesizări” pentru a ne aduce la cunoștință cu ce probleme vă confruntați sau dacă aveți ceva de semnalat sau de propus. Orice părere, sfat, opinie venită din partea dvs va fi tratată cu atenție și vom demara, în cazul în care este nevoie, procedurile legale și civice în vederea rezolvării acelei probleme sesizate de voi.
Avem experiență în organizare!
Chiar destulă!
Din acest motiv, am fondat această asociație, Asociația Inițiativa Civică Giurgiu – A.I.C.G., asociație ce este o entitate juridică asociativă care își afirmă un rolul în societate, ca persoană juridică – cetățean, ce militează pentru apărarea și păstrarea Statului de drept, a drepturilor și libertăților individuale, așa cum sunt ele prevăzute în Constituția României și tratatele internaționale la care România este parte.
Asociația va depune eforturi pentru afirmarea fără drept de interpretări și îngrădiri a oricărui drept fundamental al omului, fiind în opoziție civică față de orice fel de totalitarism și dictatură de orice fel și tip, precum și față de orice tentativă sau acțiune care restrânge drepturile și libertățile individuale garantate ale omului sau interesul și binele ființei umane, în favoarea interesului unic al societății civice.
Fiecare instituție sau autoritate publică întocmește anual, prin structurile de informare şi relații publice, un raport privind accesul la informațiile de interes public. Raportul elaborat după modelul prevăzut în anexa nr. 10 la H.G. nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, este adresat conducătorului autorității sau instituției publice respective şi se publică conform prevederilor legale.
Anual, autoritățile administrației publice întocmesc și fac public un raport privind transparența decizională, care cuprinde elementele prevăzute de Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată și în H.G. nr. 831/ 2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică
Raportul anual privind transparența decizională este publicat în site-ul propriu al autorității, afișat la sediul propriu într-un spațiu accesibil publicului sau prezentat în ședință publică.
Monitorizarea instituțiilor publice este continuă şi sistematică, adresând întrebări precum:
- Cât s-a cheltuit?
- Ce s-a obţinut în schimb?
- Suntem pe drumul bun în vederea realizării ţintelor stabilite prin indicatorii de performanţă?
Monitorizarea acţionează ca un sistem de avertizare timpurie şi adesea evidenţiază probleme ori domenii ce trebuie evaluate.
O practică curentă care are trăsături comune cu evaluarea este auditul. Acesta se concentrează
mai atent pe analiza:
- legalităţii şi regularităţii cheltuielilor;
- eficienţei şi eficacităţii – dacă fondurile au fost utilizate potrivit practicilor unui
bun management financiar şi pentru scopurile stabilite iniţial.
Scopul Asociației este acela de a implica activ în problemele cetățenilor, atât la nivel local, cât și la nivel național prin identificarea problemelor existente și viitoare ale comunităților și elaborarea de proiecte și purtarea de discuții și interplelări ale factorilor decidenți în rezolvarea acestora.
Activitățile Asociației, așa cum au fost ele declarate în statut, și de la care nu se va abate, sunt următoarele:
- Să monitorizeze proiectele de orice tip propuse spre aprobare de autoritățile locale și naționale;
- Să intermedieze relația dintre cetățeni și autorități;
- Să reprezinte interesele de grup în societate;
- Să organizeze consultări cu membri comunităților în vederea stabilirii oprtunității implementării proiectelor inițiate de autoritățile locale și naționale și în urma acestor consultări să propună amendamente și modificări ale proiectelor pentru a fi în concordanță cu legislația în vigoare și cu propunerile venite din partea societății civice;
- Să încurajeze actiunile de voluntariat pentru cetățeni în comunitățile din care fac parte;
- Derularea de activitati care se implice cetățenii în proiectele civice, de cultura si arta, democratie si drepturile omului, cooperare si respect reciproc;
- Derularea de activitati care să determine cetățenii să participe activ la viata civică a comunităților din care fac parte prin acțiuni de voluntariat, servicii comunitare;
- Colaborarea cu alte organizatii nonguvernamentale sau guvernamentale, prin implementarea in comun de proiecte specifice pentru fiecare comunitate în parte;
- Implementarea de proiecte cu caracter social;
- Elaborarea, monitorizarea și punerea în practică a mecanismelor legale, din punct de vedere juridico-socio-politic, care să ducă la eliminarea abuzului de putere administrativă;
- Reprezentarea socio-culturală și civică a tuturor celor care, temporar, nu au posibilitatea să o facă în mod direct, din motive independente de voința lor;
- Derularea de campanii pentru promovarea unor bune practici legislative și jurisprudențiale și propune proiecte de acte normative atât local, cât și regional sau național;
- Să organizeze seminare, mese rotunde, conferințe, expoziții și alte asemenea acțiuni la nivel local, național și internațional, inclusiv în colaborare/parteneriat cu alte instituții publice și private din țară;
- Să elaboreze materiale de promovare sau informative a cetățenilor, cu finanțare din surse proprii sau din fonduri publice, naționale sau europene/internaționale;
- Să acorde consultanță și asistență, oricui este interesat, în domenii ce au legătură cu scopul, acțiunile și obiectivele Asociației;
- Să acorde ajutoare financiar-materiale celor care au nevoie urgentă de ajutor și cazurilor sociale speciale, din disponibilitățile financiare proprii, atrase sau din fonduri publice;
- Să emită comunicate către public și să țină conferințe de presă referitoare la poziția Asociației cu privire la problemele aflate pe agenda publică locală, precum și la inițiative, proiecte, acte normative, discursuri, declarații etc. cu incidență în aria de preocupare a Asociației;
- Să inițieze și să participe la parteneriate cu instituții de învățământ de orice grad, organizații profesionale, structuri ale societății civile, precum și cu alți parteneri interesați de activitățile din sfera de preocupare a asociației.
Art. 247. – Iniţiativa cetăţenească – Codul Administrativ
(1) Cetăţenii pot propune consiliilor locale şi consiliilor judeţene pe a căror rază teritorială domiciliază, spre dezbatere şi adoptare, proiecte de hotărâri.
(2) Promovarea unui proiect de hotărâre se poate face de unul sau de mai mulţi cetăţeni cu drept de vot, dacă acesta este susţinut prin semnături de cel puţin 5% din populaţia cu drept de vot înscrisă în Registrul electoral cu domiciliul sau reşedinţa în unitatea administrativ-teritorială.
(3) Iniţiatorii depun la secretarul general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale forma propusă pentru proiectul de hotărâre. Proiectul se afişează spre informare publică prin grija secretarului general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
(4) Iniţiatorii asigură întocmirea listelor de susţinători pe formulare puse la dispoziţie de secretarul general al unităţii/subdiviziunii administrativteritoriale.
(5) Listele de susţinători cuprind numele, prenumele şi domiciliul, seria şi numărul actului de identitate şi semnăturile susţinătorilor.
(6) Listele de susţinători pot fi semnate numai de cetăţenii cu drept de vot înscrişi în Registrul electoral cu domiciliul sau reşedinţa în unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, al cărei consiliu local sau judeţean, după caz, urmează să dezbată proiectul de hotărâre în cauză.
(7) După depunerea documentaţiei şi verificarea acesteia de către secretarul general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, proiectul de hotărâre urmează procedurile regulamentare de lucru ale consiliului local sau judeţean, după caz.
Efectiv, pe lângă partea din Codul Administrativ, în practică, pe înțelesul tuturor despre ce înseamnă implicarea civică în problemele comunității, aveți aici un material excelent despre această temă.
La ultimele alegeri, din 9 iunie 2024, am fost 53.141 locuitori ai municipiului Giurgiu cu drept de vot.
Asta înseamnă că, în conformitate cu pct.2, ne trebuiesc semnăturile a unui număr minim de 2.660 de locuitori ai municipiului, cetățeni cu drept de vot, pentru a propune sau a ne putea fi luate în considerare opțiunile și părerile noastre ca locuitori ai municipiului Giurgiu.
Să înțelegeți bine: acest număr de semnături este necesar pentru fiecare propunere venită din partea noastră, a cetățenilor!
Dacă am semnat o dată la începutul anului pentru o anumită propunere asta nu înseamnă că semnătura mea este valabilă tot anul la toate propunerile făcute de noi!
Aveți mai jos Codul Administrativ pentru a fi în temă cu prevederile lui și de a ști efectiv care sunt atribuțiile aleșilor locali, consilieri locali, consilieri județeni, primari de municipiu/orașe/comune/sate, președinte consiliu județean.
Sediul
Sediul Central este în municipiul Giurgiu,
Strada Tudor Vladimirescu, Nr.47A,
Cod poștal: 080155
Județul Giurgiu
Programul de lucru
Programul este:
- Luni – Vineri: 0900 – 1800
- Sâmbătă – Duminică: doar cazuri urgente/extreme.
Asociația Inițiativa Civică Giurgiu este înscrisă în R.S.A.F. al Judecătoriei Giurgiu sub numărul: 10/161 din 04.04.2025.
Asociația Inițiativa Civică Giurgiu este înregistrată la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal în Registrul General sub nr. 7483 din 10.04.2025.
Asociația Inițiativa Civică Giurgiu are CIF-51612772.
Asociația Inițiativa Civică Giurgiu are contul RO20UGBI0000612015121RON deschis la GARANTI BANK S.A. – Agenția Giurgiu.
Statutul asociației poate fi consultat aici.
Distribuie această pagină